Lunna – uusi ja helppo tapa asioida vammaispalveluissa

24.9.2025 13.27

Vammaispalveluissa otetaan käyttöön digitaalinen asiointikanava Lunna 25. syyskuuta. Lunnan kautta asiointisi sujuu helposti ja turvallisesti. Voit lähettää vammaispalveluihin kiireettömän viestin tai palauttaa erilaisia liitteitä ja hakemuksia.

Miksi sinun kannattaa käyttää Lunnaa?

  • Voit asioida silloin kun sinulle sopii. Sinun ei tarvitse soittaa tiettyyn aikaan. Kiireetön viesti ja postilaatikko ovat avoinna 24/7. Vastaamme viestiin kolmen arkipäivän kuluessa.
  • Viestit kulkevat turvallisesti. Lunna korvaa sähköpostin, ja viestisi ovat suojattuja. Lunnan postilaatikkoon on helppo palauttaa liitteet.
  • Kaikki viestit ja asiakirjat pysyvät tallessa.

Jos et voi käyttää Lunnaa, voit edelleen asioida kanssamme puhelimitse tai lähettää liitteitä ja hakemuksia paperipostina.

Vanha sähköpostimme on jatkossa vain palveluntuottajiemme käytössä.

Sähköinen hakemus on nopea ja varma

Kun haluat täyttää vammaispalvelujen hakemuksen, sinun kannattaa tehdä se ensisijaisesti sähköisenä.

Jos sähköinen asiointi ei ole sinulle mahdollista, voit toimittaa hakemuksen paperisena postitse vammaispalveluihin:

  • Espoon, Kauniaisten ja Kirkkonummen vammaispalvelut, Kamreerintie 2 A, 02770 Espoo.
  • Hangon ja Raaseporin vammaispalvelut, Raaseporintie 37, R-talo (Torppa), 10650 Raasepori.
  • Lohjan, Vihdin, Karkkilan, Inkoon ja Siuntion vammaispalvelut, Tehtaankatu 26, 08100 Lohja.

Ota Lunna käyttöön

Lunnassa on jo yli 100 000 käyttäjää. Tule sinäkin mukaan!

Lataa Lunna puhelimeesi sovelluskaupoista tai käytä sitä verkkoselaimella osoitteessa lunna.fi(ulkoinen linkki). Käyttöön tarvitset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen.

Lue lisää Lunnasta.
 

Koko Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue