Yhteydenotto ja ajan varaaminen suun terveydenhuollossa
Vastaamme asiakkaidemme yhteydenottoihin digitaalisesti ja puhelimessa. Sujuvan palvelun varmistamiseksi on tärkeää, että otat meihin yhteyttä yhdessä kanavassa kerrallaan. Jos olet soittanut, odota takaisinsoittoa. Jos olet lähettänyt viestiä Lunnassa, odota vastausta Lunnassa. Päällekkäiset yhteydenotot hidastavat palveluamme ja pidentävät jonoja.
Tärkein työ suun ja hampaiden hyväksi tehdään kotona, hyvällä omahoidolla. Vinkkejä ja ohjeita suun terveyden ylläpitämisestä ja edistämisestä löydät täältä.
luvn.terveytesi.fi - Ajan varaaminen verkossa
Voit varata ajan itse alla olevissa tilanteissa osoitteessa luvn.terveytesi.fi(ulkoinen linkki). Palvelussa voit myös tarkistaa, siirtää tai perua aikasi sekä täyttää esitietolomakkeen.
- Hammashoidon päivystys aikuisille. Kiireellinen ensiapu, esim. voimakas särky/turvotus, johon särkylääke ei auta. Ajat varattavissa samalle päivälle Espoon tai Lohjan sairaalaan. Ajat aukeavat varattaviksi aina klo 00:01.
- Lohkeama/muu häiritsevä vaiva: puolikiireellinen, ei välittömästi hoitoa tarvitseva vaiva. Huom! Ei tarkastuksia.
- Tarkastus- ja hoitoajat, kun sinulla on voimassa oleva hoitosuunnitelma.
- Lasten ja nuorten tarkastukset: Lapset ja nuoret kutsutaan tarkastuksiin iän mukaan hyvinvointialueen suunnitelman mukaan.
Voit varata vastaanottoajan myös toiselta paikkakunnalta. Varaudu tällöin käymään myös mahdollisissa jatkohoidossa ko. hammashoitolassa. Jos esim. espoolainen varaa hammashoitoajan Lohjalta, jatkohoitokäynnit järjestetään myös Lohjalla. Näin takaamme hoidon jatkuvuuden ja saat parhaan mahdollisen hoidon.
Lunna
Palvelemme Lunnan chatissa arkisin klo 8-16. Voit hoitaa chatissa esimerkiksi ajanvarauksiin liittyviä asioita. Chatin on tarkoitus olla keskustelu, joka käydään lähes reaaliajassa. Tämän vuoksi keskustelu suljetaan, jos et vastaa viestiimme 10 minuutissa.
Kiireettömän viestin voit lähettää meille ympäri vuorokauden. Voit kysyä esimerkiksi hoitoosi liittyviä asioita. Kiireettömän viestin kautta ei ole mahdollista hoitaa ajanvarausasioita. Vastaamme viesteihin kolmen arkipäivän kuluessa. Odotamme vastaustasi kolme arkipäivää, jonka jälkeen suljemme keskustelun.
Suljettuun chat-keskusteluun tai viestiketjuun ei pääse lähettämään uusia viestejä. Jos sinulle tulee uusi asia, aloita uusi keskustelu tai lähetä uusi viesti.
Löydät aikaisemmat keskustelusi
- mobiilisovelluksessa valitsemalla keskustelut-välilehden ylälaidasta ”historia”.
- työpöytäversiossa etusivun omat tapahtumat -listauksesta.
Lataa Lunna älypuhelimeesi sovelluskaupasta tai asioi verkossa osoitteessa www.lunna.fi(ulkoinen linkki).
Asiointi puhelimessa
- Hammashoidon päivystysnumero palvelee arkisin klo 7–16.
- Kiireettömän hoidon ajanvaraus palvelee arkisin klo 8–16.
Kuntakohtaiset puhelinnumerot löydät hammashoidon sivulta.
Voit varata ajan puhelimessa, jos olet uusi asiakas tai sinulle ei ole tehty yksilöllistä hoitosuunnitelmaa.
Käytössämme on takaisinsoittopalvelu. Soitamme takaisin puhelinnumerosta 029 151 2770 (Espoo) tai 029 151 3200 (muut kunnat, huom. tähän numeroon ei voi soittaa). Yritämme tavoittaa sinua kaksi kertaa.
Varatun vastaanottoajan peruminen suun terveydenhuollossa
Joskus aikataulut muuttuvat ja silloin on tärkeää, että peruutat sinulle varatun vastaanottoajan. Näin aika pystytään tarjoamaan jollekin toiselle. Aika on peruttava viimeistään edellisenä päivänä klo 12 mennessä. Peruuttamattomasta vastaanottoajasta veloitetaan kaikilta 18 vuotta täyttäneiltä 56,70 euron suuruinen maksu.
Lue tarkemmat ohjeet hammashoidon ajan peruuttamiseen tältä sivulta.