Funktionshinderservicens klientfakturering har delvis fördröjts

5.5.2023 6.46Uppdaterad:8.5.2023 7.32

Västra Nylands välfärdsområdes klientfakturering har delvis fördröjts. Du kan få flera fakturor under en kort tid för klientavgifter eller bostadshyror som uppstått under början av året. Därför ger vi automatiskt en längre betalingstid på 60 dagar för alla fakturor som skickas ut försenade. 

Fakturor som gäller klientavgifter för tjänster 

Som klientavgifter faktureras till exempel måltider, uppehälle och avgifter för kortvarig vård. 

Om du behöver mer betalningstid för fakturor eller du har något annat att fråga om betalning av fakturor kan du kontakta Sarastias kundtjänst 

•    per telefon på numret 020 639 9400 (mån–fre kl. 8–16) eller 

•    via e-tjänsten på adressen www.sarastia.fi(extern länk) 

Om din fråga gäller innehållet i en faktura, ta då direkt kontakt med den enhet som producerar tjänsten för dig.

Hyresfakturor från Västra Nylands välfärdsområde

Västra Nylands välfärdsområde fakturerar hyror för bostäder vars hyresvärd tidigare har varit en stad, en kommun, Eteva eller Kårkulla. 

Om du behöver mer betalningstid för en sådan faktura eller du har något annat att fråga om betalning av fakturor kan du kontakta Sarastias kundtjänst 

•    per telefon på numret 020 639 9400 (mån–fre kl. 8–16) eller 

•    via e-tjänsten på adressen www.sarastia.fi(extern länk) 

Hyresfakturor från andra organisationer 

Om du får en faktura för din hyra från någon annan än Västra Nylands välfärdsområde, kontakta då den instans som skickat fakturan. Du hittar kontaktinformationen på fakturan. 



Vi beklagar de olägenheter som fördröjningen av fakturor orsakar dig.