Fel i faktureringen av självrisken för färdtjänsten i mars
Det har uppstått ett fel i faktureringen av självrisken för färdtjänstklienter enligt socialvårdslagen och lagen om funktionshinderservice. Felet gäller fakturor på självrisker för mars. På grund av ett fel har klienterna fått sina fakturor för mars månad två gånger.
Klienten ska bara betala en av de två fakturor som hen har fått. Den andra fakturan kommer att krediteras. Betalningen kommer att riktas rätt i Sarastias tjänst, oavsett vilken av de två fakturorna klienten betalar.
Om du har frågor om fakturorna eller om du som klient redan har betalat båda fakturorna gällande självrisk, kan du kontakta Sarastias kundservice på telefonnumret 020 6399 400 (kl. 8–14). Sarastia granskar betalningar och kontaktar vid behov även klienter per brev när de märker att samma faktura har betalats två gånger.
Vi beklagar det besvär som felet orsakar.
Mer information:
Fakturering:
Sarastias kundtjänst
tfn 020 6399 400 (kl. 8–14)
Persontransporter
henkilokuljetukset@luvn.fi
Västra Nylands välfärdsområdes kundtjänst, telefonnummer 029 151 2070