Häiriöitä Telian laskujen välityksessä
PÄIVITETTY 6.10.2023 klo 10.30: Häiriötilanne on ohi ja Telia purkaa jumiin jääneitä aineistoja saapumisjärjestyksessä.
Telialla on ollut viikonlopusta alkaen laskujen välityksessä virhetilanne. Ongelman vuoksi hyvinvointialueiden lähettämät laskut eivät välity asiakkaille eivätkä ostolaskut saavu Telialta hyvinvointialueen ostolaskujen käsittelyjärjestelmiin.
Häiriö esiintyy kaikilla Telian asiakkailla emmekä valitettavasti voi vaikuttaa tilanteen korjaantumiseen tai sen aikatauluun. Telia tekee laskunvälityspalvelun palautustoimia torstaina 5.10. ja toimet tulevat kestämään useita tunteja. Laskunvälityspalvelun palautumisen jälkeen jonoon kertyneen materiaalin käsittelyssä tulee kestämään arviolta 6 tuntia.
Mikäli myynti- ja asiakaslaskut saadaan matkaan tämän viikon kuluessa, niin Telia lisää paperilaskuille mukaan tiedotteen, jossa laskun saapumisen viivästyksineen kerrotaan johtuneen heidän häiriöstään. Lisäksi tiedotteella on maininta: Laskulla on maksuaikaa vielä viikko laskulla ilmoitetun eräpäivän jälkeen. Suoramaksut menevät maksuun eräpäivän mukaisesti.
Laskun eräpäivän saa siirrettyä olemalla yhteydessä Sarastian asiakaspalveluun joko soittamalla numeroon 020 6399 400 (arkisin 8-16) tai sähköisen asioinnin kautta osoitteessa https://asiakaspalvelu.sarastia.fi/#asioi-verkossa(ulkoinen linkki).
Pahoittelemme ongelmaa ja häiriötä.