Digiharppaus tehty – Oima-palvelu on otettu käyttöön

14.6.2024 13.14Päivitetty:26.6.2024 12.21

Juhlistimme tänään Oima-palvelun käyttöönoton projektin päättymistä. Uusi palvelu sujuvoittaa palkkionsaajiemme arkea, parantaa asiakaskokemusta ja tehostaa hyvinvointialueen työtä. Oima tuo mukanaan helppokäyttöisiä ratkaisuja, joiden ansiosta voimme tarjota entistä parempaa palvelua esimerkiksi perhehoitajille, omaishoitajille ja tukihenkilöille.

Oima sujuvoittaa asiakkaiden arkea ja tehostaa työtä

Haluamme lämpimästi kiittää asiakkaitamme, jotka ovat ottaneet Oima-palvelun vastaan avoimin mielin. Teidän panoksenne ja palautteenne ovat olleet korvaamattomia. Oima-palvelu on suunniteltu helpottamaan yhteydenpitoa ja palveluiden käyttöä, ja olemme iloisia siitä, että se on saanut teiltä positiivisen vastaanoton.
Uuden Oima-palvelun myötä asiakkaamme voivat hoitaa asioitaan entistä sujuvammin. Palvelun avulla yhteydenpito on helpompaa ja tiedon jakaminen nopeampaa asiakkaiden ja hyvinvointialueen työntekijöiden välillä. Tämä osaltaan varmistaa, että asiakkaamme saavat tarvitsemansa ajallaan ja vaivattomasti. Oima-palvelu on osa laajempaa strategiaamme, jossa hyödynnämme digitaalisia palveluja ja teknologiaa palveluidemme parantamiseksi.

Tiivis yhteistyö toi yllätyksiä ja onnistumisia

Tänään oli aika kiittää myös henkilöstöä. Oima-projektin parissa on työskennellyt lähes 200 hyvinvointialueen ammattilaista kaikilta palvelualueiltamme. Projekti ei olisi voinut osallistua ilman johdon vahvaa tukea, hyvää projektijohtoa sekä merkittävää substanssiosaajien työpanosta. 

Vammaispalvelujen palvelualuejohtaja Timo Hokkanen kertoi, että projektilla ei haettu digiloikkaa, vaan toimivampaa tapaa hallita palkkiosopimuksia. Projektin myötä iso digiloikka kuitenkin tuli tehtyä. 
– Hyvinvointialueella pystytään nyt palvelemaan tätä asiakasryhmää 100 prosenttisesti. 

Hokkanen huomioi myös projektin sivutuotteet, jotka tulivat odottamatta esiin. 
– Pystyimme korjaamaan huomattavan määrän virheellisiä käytäntöjä, jotka olisivat kenties jääneet muutoin huomaamatta. Samalla myös yhtenäistimme suuren määrän lomakkeita, opimme tiiviimpään yhteistyöhön uuden organisaation sisällä ja saimme koottua enemmän osaamista palkkioiden maksuun ja hallintaan. 

–  Nyt meillä on vahvempi tuki palkkiosopimusten hoitoon ja se on enemmän omissa käsissämme, Hokkanen lisää. 

Työ Oiman kehittämiseksi jatkuu 

Oima-palvelun parissa tehtävä työ jatkuu, sillä osa käyttöönotosta tehdään kesän aikana loppuun. Nyt pallo on siirtynyt hyvinvointialueen palvelualueille ja palvelu arjen työkaluksi. 

– Oima-palvelun kehitystyö jatkuu tarpeiden mukaisesti, kertoo projektipäällikkö Merja Tavi-Räisänen
 

Merja Tavi-Räisänen toimi hyvinvointialueella Oima-palvelun projektipäällikkönä.
Koko Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue