Suun terveydenhuollon ajanvaraus ja asiakaspalvelu jatkossa yhdestä numerosta
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen suun terveydenhuollon asiakaspalvelun tavoittaa jatkossa yhdestä numerosta. Aikaisemmin käytössä olleet kuntakohtaiset numerot poistuvat. Jos soitat vanhaan numeroon, kuulet infonauhan, joka kertoo uuden numeron.
Sujuvimmin saat hoidettua ajanvaraukset Lunnassa tai osoitteessa luvn.terveytesi.fi.
Asiointi puhelimessa 1.12.2025 alkaen
Suun terveydenhuollon asiakaspalvelu palvelee jatkossa kaikkia alueemme asukkaita numerossa 029 151 2770 päivystysasioissa ma-pe klo 7-16 ja kiireettömissä asioissa ma-pe klo 8-16. Puhelinnumerosi tallentuu ja me soitamme sinulle takaisin. Yritämme soittaa sinulle kaksi kertaa numerosta 029 151 2770. Asiakaspalvelumme ruuhkaisin aika kiireettömissä asioissa on yleensä viikon alussa. Kun soitat kiireisimmän ajan ulkopuolella, saat asiasi sujuvammin hoidettua.
Pyydämme, että otat meihin yhteyttä yhdessä kanavassa kerrallaan. Jos olet soittanut, odota takaisinsoittoa. Jos olet lähettänyt viestiä Lunnassa, odota vastausta Lunnassa. Päällekkäiset yhteydenotot hidastavat palveluamme ja pidentävät jonoja.
Kuulovammaiset voivat asioida Lunnan chatissa arkisin klo 8-16 tai tekstiviestillä numerossa 045 7395 9272. Vastaamme tekstiviesteihin ma-pe klo 8-16, mutta viestin voi lähettää ympäri vuorokauden.
Suun terveydenhuollon laskutusasioihin liittyen voit jättää kiireettömän viestin Lunnassa ympäri vuorokauden tai takaisinsoittopyynnön numeroon 029 151 2950 ma-pe klo 9-15.
Vastaanottoajan voi peruuttaa ympäri vuorokauden digitaalisessa ajanvarauksessa osoitteessa luvn.terveytesi.fi(ulkoinen linkki), tekstiviestillä numeroon 045 7395 9254 tai ääniviestillä numeroon 029 151 2970.
Digitaalinen asiointiportaali luvn.terveytesi.fi ja Lunna
Kansalaisen terveyspalvelussa, verkko-osoitteessa luvn-terveytesi.fi(ulkoinen linkki), voit varata puolikiireellisen vastaanoton esimerkiksi häiritsevän lohkeaman hoitoon tai ajan hammaspäivystykseen. Palvelussa voit myös siirtää tai perua aikasi.
Jos sinulla ei ole määritelty seuraavaa hammastarkastusajankohtaa tai edellisestä käynnistäsi on pitkä aika, ota meihin yhteyttä Lunnassa tai soittamalla.
Palvelemme Lunnan chatissa arkisin klo 8-16. Voit hoitaa chatissa esimerkiksi ajanvarauksiin liittyviä asioita. Chatin on tarkoitus olla keskustelu, joka käydään lähes reaaliajassa. Tämän vuoksi keskustelu suljetaan, jos et vastaa viestiimme 10 minuutissa.
Lunnassa voit lähettää meille kiireettömän viestin ympäri vuorokauden. Voit kysyä esimerkiksi hoitoosi liittyviä asioita tai saamastasi hammashoidon laskusta. Kiireettömän viestin kautta ei ole mahdollista hoitaa ajanvarausasioita. Vastaamme viesteihin kolmen arkipäivän kuluessa. Odotamme vastaustasi kolme arkipäivää, jonka jälkeen suljemme keskustelun.
- Terveydenhoito