Alltid på din sida
Den icke-brådskande vården i vårt välfärdsområde är ställvis belastad. Återuppringningstiderna har blivit längre och det råder brist på mottagningstider.
Vi har förståelse för att situationen frustrerar klienterna. För oss är alla klienter och deras oro för sin hälsa lika viktiga.
Vi vill tacka invånarna i välfärdsområdet för deras förståelse. Det finns många skäl till den utmanande situationen i den icke-brådskande vården: brist på social- och hälsovårdspersonal, vårdskulden till följd av coronapandemin och delvis även välfärdsområdesreformen.
Den utmanande situationen är inte någon enskild arbetstagares fel. Vår social- och hälsovårdspersonal är alltid på klientens sida och gör sitt bästa för att lösa alla klienters situationer på bästa möjliga sätt och så snabbt som möjligt.
Vi bedömer klientens behov av vård, ger råd och handledning per telefon. Om du har utvecklingsidéer eller vill ger respons på våra tjänster ska du göra det via vår responstjänst.
Ge respons | Västra Nylands välfärdsområde (luvn.fi).
Vårdsituationen varierar mellan verksamhetsställen. Vi har förbättrat den utmanande situationen på många sätt: Vi har betat av återuppringningsköer under veckoslut. Vi har öppnat telefontider till läkare. Vi anställer hela tiden personer till lediga arbetsplatser.
Som klient kan du lita på att vi ringer tillbaka till dig. Ring endast en gång. Ditt nummer sparas i vårt system.
Tack för att du har förståelse för att vi gör vårt bästa. Vi är alltid på din sida.
