Kundens upplevelse är viktig
Vi vill att det ska vara smidigt och enkelt att uträtta ärenden i våra tjänster. I september inleder vi ett försök vid en del av våra verksamhetsställen där vi testar att samla in kundrespons på ett nytt sätt.
Har du nyligen besökt en hälsostation eller tandklinik? Hur upplevde du servicen? Vad lyckades vi med och vad kunde vi göra bättre? Responsen är alltid till nytta för mottagaren, oavsett om den är berömmande eller konstruktiv.
Vi testar att samla in kundrespons på ett nytt sätt. Vi inleder försöket 10.9.2024 vid följande verksamhetsställen:
Mottagningsbesök hos läkare/tandläkare/hälsovårdare:
- Lojo hälsostation
- Hälsostationen Samaria
- Hagalunds hälsostation
- Gäddviks tandklinik
- Rosaborg tandklinik
- Mödra- och barnrådgivningen på familjecentret i Esbo centrum
- Rådgivningen på Kyrkslätts välfärdscentral
Efter att tjänsten har använts skickar vi ett textmeddelande till en del av kunderna där vi ber om respons på den använda tjänsten.
- Textmeddelandets avsändare är LUVN eller numret 18102.
- Det är gratis att besvara responsenkäten.
- Responsen kopplas inte till respondenten.
- Du får mer information i samband med enkäten.
Gör alltså din röst hörd om du får ett textmeddelande! Det lönar sig att ge respons, eftersom du med hjälp av den hjälper oss att utveckla våra tjänster. Vi tar gärna emot respons på vår verksamhet – vad som fungerar och var vi ännu kan förbättra. Tack för att du besvarar enkäten!
Användningen av responsenkäten utvidgas under hösten och nästa år även till andra tjänster och enheter. Vi informerar om utvidgningen av den nya responsenkät på vår webbplats när det är aktuellt.
Du kan fortsättningsvis ge respons på vår verksamhet även i vår responstjänst.