Telefontjänsterna vid hälsostationerna

Ring och lämna en begäran om återuppringning till din hälsostation vardagar klockan 8–15.30. Jour och akutmottagning vardagar kl. 8–16. Ditt telefonnummer sparas och vi ringer tillbaka till dig.

Hur fungerar telefontjänsten?

Nedan finns en kort beskrivning av hur telefonmenyn fungerar.

  • Ring numret till din hälsostation
  • Välj språket du vill använda för att uträtta ditt ärende
    1. svenska
    2. finska
    3. engelska
  • Välj din hälsostation
  • Välj vad ditt ärende gäller
    1. Avbokning av tid
    2. Ärende som gäller jourvård
    3. Icke-brådskande ärende
    4. Vaccinering

En tid kan avbokas genom att lämna ett ljudmeddelande på telefonsvararen. I övriga fall sparas ditt nummer i vårt system och vi ringer upp dig så fort som möjligt.

Ändrade servicebehov och avbokning av återuppringning

Du kan endast lämna en begäran om återuppringning åt gången. Om du behöver göra en ytterligare kontaktförfrågan innan vi har nått dig kan du i stället lämna ett ljudmeddelande. Ring numret till din hälsostation. När numret har sparats i systemet får du instruktioner om hur du lämnar ett ljudmeddelande eller avbokar din tidigare begäran om återuppringning.