Hyvinvointialueen talouspalvelukeskus hoitaa asiakaslaskutusta yhteistyössä Sarastian palvelukeskuksen kanssa. Perintäpalvelut hoitaa Revire Oy.
Tältä sivulta löydät tietoja ja ohjeita Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen asiakaslaskutuksesta. Jos sinulla on kysyttävää saamastasi laskusta, voit olla yhteydessä alla oleviin numeroihin tai hyvinvointialueen asiakaspalveluun p. 029 151 2000 (arkisin 8-16).
Toimitamme laskut ensisijaisesti sähköisinä verkkolaskuina tai kuluttajan e-laskuina.
Henkilöasiakkaat voivat aktivoida e-laskutilauksen omassa verkkopankissaan ensimmäisen laskun saavuttua.
E-lasku tarkoittaa laskua, joka toimitetaan suoraan verkkopankkiin. Asiakas voi itse valita vaatiiko laskujen maksaminen erillisen hyväksynnän omassa verkkopankissa vai veloitetaanko lasku suoraan tililtä.
Tarkempia tietoja e-laskuihin liittyvistä eri toiminnallisuuksista saa omasta pankista.
Alla olevista linkeistä löydät muutamien suurimpien pankkien ohjeita e-laskun käyttöönottoon.
Maksulle voidaan myöntää lisää maksuaikaa, jos lasku ei ole ehtinyt erääntyä ja aiemmat laskut on maksettu. Laskun eräpäivän saa siirrettyä olemalla yhteydessä Sarastian asiakaspalveluun joko soittamalla numeroon 020 6399 400 (arkisin 9–13) tai sähköisen asioinnin kautta. (ulkoinen linkki)
Asiakasmaksupäätöstä ja sen oikaisuvaatimusohjetta voi tiedustella Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen asiakasmaksupalveluista numerosta 029 151 2195 (arkisin klo 9–10).
Voit hakea asiakasmaksuun alentamista tai perimättä jättämistä, mikäli maksu vaarantaa toimeentulon tai elatusvelvollisuuden.