Länsi-Uudenmaan pelastuslaitoksen pientalojen paloturvallisuuden itsearviointikyselyn rekisteriseloste

Rekisteriseloste 
EU:n yleinen tietosuoja-asetus (2016/679)


1. Rekisterinpitäjä

Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen aluehallitus

2. Rekisterin vastuuhenkilö

Tehtävänimike

Palopäällikkö, Onnettomuuksien ennaltaehkäisy, Länsi-Uudenmaan pelastuslaitos

3. Rekisterin yhteyshenkilö

Tehtävänimike

Pelastuspäällikkö, Henkilöstöresurssien hallinta, Länsi-Uudenmaan pelastuslaitos

Yhteystiedot

Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue 
PL 33 
02033 Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue

Vaihde: 029 151 2000

4. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitukset ja käsittelyn oikeusperuste

Käsittelyn tarkoitukset

Rekisterin henkilötietojen käsittelyn tarkoituksena on pelastuslaitoksen Pelastuslain 78 § mukaisen lakisääteisen valvonnan toteuttaminen ja sen perusteella alueen pientaloissa asuvilta asukkailta kerätään tietoja itsearviointikyselyillä.

Käsittelyn oikeusperuste

EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 e-kohta: käsittely on tarpeen yleistä etua koskevan tehtävän suorittamiseksi tai rekisterinpitäjälle kuuluvan julkisen vallan käyttämiseksi.

Keskeinen lainsäädäntö

  • EU:n yleinen tietosuoja-asetus (679/2016)
  • Tietosuojalaki (1050/2018)
  • Pelastuslaki (379/2011)

5. Rekisterin tietosisältö

Kerättäviä tietoja ovat kiinteistön osoite, kyselyn täyttäjän tai kiinteistön omistajan nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite sekä vastaajan antamat tiedot kiinteistön paloturvallisuuteen liittyvistä seikoista.

6. Henkilötietojen säännönmukaiset luovutukset

Tietoja ei luovuteta säännönmukaisesti eikä siirretä EU:n tai Euroopan talousalueen (ETA) ulkopuolelle.

7. Tietojen säilytysajat

Kerättyjä tietoja säilytetään 10 vuoden ja kohteen valvontavälin yhteenlaskettu aika. Pientalojen paloturvallisuuden kyselylomakkeita säilytetään näin ollen 20 vuotta.

8. Henkilötietojen tietolähteet

Kiinteistöjen osoitetiedot saadaan Digi- ja väestötietoviraston väestötietojärjestelmästä. Henkilötiedot ja tiedot kiinteistön paloturvallisuuteen vaikuttavista seikoista saadaan suoraan asiakkaalta kyselyyn vastaamisen yhteydessä.