Kundtjänst
Kundtjänsten ger allmän rådgivning från måndag till fredag klockan 8-16.
Kundtjänst-chat
Du kan kontakta kundtjänst via Lunna. Du kan kontakta oss utan stark autentisering.
Kundtjänst är öppen från måndag till fredag klockan 8.00–16.00.
Kundtjänsten och växeln betjänar på numret 029 151 2000 och på adressen info@luvn.fi.
Textmeddelandetjänst för hörselskadade på numret 045 739 59250. Vi ger dig råd i allmänna frågor och hänvisar dig till rätt tjänst. Vänligen skriv inte personuppgifter. Det är inte möjligt att hantera tidsbokningar via textmeddelandetjänsten.
Du kan ringa till Västra Nylands välfärdsområdes centraliserade kundtjänst alltid när:
- du behöver mer information om våra tjänster
- du hittar inte informationen du söker på våra sidor
- du vill att vi kopplar ditt samtal till tjänsten
- du behöver råd för att fylla i en elektronisk blankett eller en pappersblankett
Du kan alltid ringa oss om du funderar på något. Vi använder inga klient- och patientdatasystem, varför vi inte ser till exempel tider som har bokats. När du vill boka eller avboka en tid, vänligen kontakta enheten som tillhandahåller tjänsten.
Bedömningar av behovet av vård/service görs alltid vid enheten som producerar tjänsten.
Du når kundtjänsten per telefon, men också per e-post på info@luvn.fi.
Telefonnummer och e-postadresser
Du hittar Västra Nylands välfärdsområdes kundtelefonnummer i telefonkatalogen(extern länk) eller på den egna sidan för varje tjänst.
Om vår tjänst använder en återuppringningsmodell (du kan lämna en begäran om att bli uppringd), försöker vi kontakta dig minst två gånger. Om vi inte lyckas nå dig, vänligen ring oss igen om ärendet fortfarande är aktuellt.
E-postadresserna har formen fornamn.efternamn@luvn.fi.
Samtalspriser
Samtalsavgifter 2024 (telefonnummer som börjar med 029-, 019- och 09- samt mobilnummer) är enligt prislistan för din telefonanslutning följande:
- lokalnätsavgift, då du ringer från ett fast nät
- mobilsamtalsavgift, då du ringer från en mobiltelefon
- utrikessamtalsavgift, då du ringer från utlandet.
Det kostar också att köa. Om du använder ett servicepaket med fast månadsavgift, lönar det sig att kolla med din operatör om de riksomfattande abonnentnumren ( samtal till nummer som börjar med 029) och fasta nummer (samtal som börjar med 09/019), ingår i ditt servicepaket. Vi uppbär inga andra avgifter av välfärdsområdets kunder än de normala samtalsavgifterna.
Ändringen av 65 § i lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation trädde i kraft 31.12.2023. Samtal till riksomfattande abonnentnummer får inte kosta mera än lokalnäts- eller mobilsamtalsavgiften (lna/msa).