Vi utvidgar användningen av kundresponsenkäten per textmeddelande till flera enheter
Vi har från hösten 2024 samlat in kundrespons per textmeddelande i sju olika enheter på hälsostationer, mödra- och barnrådgivningar och inom mun- och tandvården. Läs nyheten om inledningen av försöket.
I juni börjar vi samla in kundrespons per textmeddelande också i flera andra enheter.
Vårt mål är att samla mångsidigt med information om kundupplevelsen i olika tjänster och kanaler. Vi ger rapporter om resultaten i månadsöversikten över serviceproduktionen som kan läsas på vår webbplats på finska.
Efter att tjänsten har använts skickar vi ett textmeddelande till en del av kunderna där vi ber om respons på den använda tjänsten.
- Textmeddelandets avsändare är LUVN eller numret 18102. Enkätens datasäkerhet har tryggats.
- Det är gratis att besvara responsenkäten.
- Responsen kopplas inte till respondenten.
Gör alltså din röst hörd om du får ett textmeddelande! Det lönar sig att ge respons, eftersom du med hjälp av den hjälper oss att utveckla våra tjänster. Vi tar gärna emot respons på vår verksamhet – vad som fungerar och var vi ännu kan förbättra. Tack för att du besvarar enkäten!
Du kan fortsättningsvis ge respons på vår verksamhet även i vår responstjänst.
Från september till maj har vi skickat ut cirka 20 000 responsenkäter. Läs nyheten om hurdan respons vi har fått.
