Tandvård
Vi tar hand om mun- och tandhälsan. Vi stöder egenvården samt förebygger och behandlar sjukdomar i munnen.
Lunna - plattformen för digitala tjänster
Chat vardagar kl. 8–16, till exempel frågor om tidsbokning. Icke-brådskande meddelanden 24/7, andra frågor relaterade till din vård. Inga tidsbokningar. Ladda ner appen eller uträtta ärenden på webben, lunna.fi.
Kontakt och tidsbokning inom mun- och tandvården
Vi svarar på kontaktbegäranden digitalt och per telefon. För att servicen ska löpa smidigt ber vi dig använda en kontaktkanal åt gången. Om du har ringt oss, vänta på ett återuppringningssamtal. Om du har skickat ett meddelande i Lunna, vänta på ett svar i Lunna. Om du kontaktar oss i flera kanaler blir vår service långsammare, vilket i sin tur förlänger köerna. Läs mera
Söker du dessa?
Läs mera om våra tjänster
Servicesedelverksamhet har avbrutits för år 2025.
Avtal om uträttande av ärenden för en annan person:
Begäran om uppgifter
- Egna uppgifter, till exempel röntgenbilder, begärs med blanketten nedan. Vid behov kan du precisera begäran under punkt 5 på blanketten. Begäran om insyn i personuppgifter enligt EU:s allmänna dataskyddsförordning(extern länk)
- Mera information: Begäran om uppgifter och klientens andra rättigheter inom Västra Nylands välfärdsområdes tjänster.
Välfärdstjänster
Syftet med välfärdstjänsterna är att öka välbefinnande och hälsa samt minska hälsoskillnader. I vår sökmotor kan du söka efter verksamhet och tjänster som stöder välfärd och hälsa i ditt eget område.