Fakturering inom tandvård

Vi svarar på frågor som gäller fakturor, priser och betalningsarrangemang inom tandvården.

Kontakta oss

 

Senareläggning av förfallodagar och andra ärenden som gäller betalning

Ärenden gällande betalning (tex. flytta förfallodatum) ta kontakt med Sarastia, Sarastia Oy kundbetjäning tf. 020 6399 400 eller Sarastia asioi verkossa(extern länk).

Fakturor och priser inom tandvården

Det totala beloppet på fakturan består av besöksavgiften och de ingrepp som utförs på dig. Till exempel kan tandfyllning uttryckas som 1-3 ytfyllningar, beroende på omfattningen av ingreppet, vilket beskriver hur många tandytor som har behandlats. Besöksavgifterna för olika yrkesgrupper är olika. Se de exakta beloppen på sidan om klientavgifter.

Om du vill fråga om innehållet i tandvårdsräkningen eller kundpriserna kan du kontakta oss dygnet runt genom att skicka ett icke-brådskande meddelande via den Lunna.fi(extern länk) e-tjänsten, vi svarar på meddelandet inom tre vardagar.

Lunna(extern länk)

Du kan också ringa oss på vardagar kl. 8–15 och lämna en begäran om återuppringning.

029 151 2950

Begäran om omprövning

Du kan söka ändring i en faktura även om det har konstaterats att den är korrekt. Sök om ändring med en skriftlig begäran om omprövning. Begäran om omprövning ska i första hand göras via en elektronisk blankett Blanketten för omprövningsbegäran. (extern länk)
Blanketten för omprövningsbegäran kan även skickas per e-post till adressen kirjaamo@luvn.fi eller per post till Registraturen, PB 33, 02033 Västra Nylands välfärdsområde.

Vid behov kan du be om att förfallodagen för fakturan ändras genom att kontakta Sarastia på numret 020 6399 400, så att fakturan inte övergår till indrivning under behandlingen av begäran om omprövning. Vi kan inte senarelägga förfallodagen för fakturan på tandkliniken.

Avgiftstak

Information gällande avgiftstak hittar du på Avgiftstak | Västra Nylands välfärdsområde (luvn.fi)

Hela Västra Nylands välfärdsområde